WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

پاسخ ایران به نامه گروه 1+5 بزودی ارسال می شود

 1390/11/18 - 01:37

  

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت:

پاسخ دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به نامه 'کاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد گروه 1+5 بزودی ارسال خواهد شد.

پاسخ ایران به نامه گروه 1+5 بزودی ارسال می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: پاسخ دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به نامه 'کاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد گروه 1+5 بزودی ارسال خواهد شد.

1390/11/18 - 01:37

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رامین مهمانپرست روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 با اعلام این خبر تصریح کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم از انجام مذاکرات همه جانبه حول نقاط مشترک که در فضایی مثبت صورت بگیرد استقبال می کنیم.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره آماده مذاکره است، گفت: آقای جلیلی بزودی پاسخ نامه خانم اشتون را خواهد داد و فکر می کنیم با این اقدام، به سوی تعیین تاریخ و محل بعدی مذاکرات گام برداشته ایم.

** عزم راسخ ملت ایران، نتیجه عملی تحریم ها

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با تحریم هایی که دیروز (دوشنبه) به امضای رییس جمهوری آمریکا رسید، گفت: بحث تحریم هایی که از سوی آمریکا و کشورهای غربی علیه کشورمان دنبال می شود موضوع جدیدی نیست و بیش از سی سال سابقه دارد.

مهمانپرست با بیان این که تصویب و اجرای این تحریم ها اقدامی خصمانه تلقی می شود افزود: هنوز دولت های غربی و آمریکا ملت بزرگ ما را نشناخته اند و با ویژگی های آن آشنایی ندارند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد برای توقف پیشرفت یک کشور و جلوگیری از توسعه آن فشارهایی غیرمنطقی به کار گرفته شود حتما پاسخ مطلوب آن داده خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه سخنان خود، نتیجه عملی این تحریم ها را عزم و اراده جدی تر ملت برای دسترسی به اهداف بزرگ خود در چارچوب منافع ملی توصیف کرد و افزود: در صورتی که کشورهای دیگر نیز با این تحریم ها همراهی کنند منافع ملی خود را قربانی اهداف سیاسی نامشروع آمریکا می کنند و خود آنها متضرر خواهند شد.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با تاکید بر این که 'از هیچ تحریمی استقبال نمی کنیم'، تحریم های غرب را فاقد پایه و اساس و در راستای پیگیری اهداف سیاسی خصومت آمیز این گروه از کشورها ارزیابی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد