WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

ماموریت مرجعی ملی برای ارائه گزارش عملکرد قوا

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره عدم ارائه گزارش دولت از اجرای برنامه چهارم توسعه و سند چشم انداز تاکید کرد که یک مرجع ملی که مستظهر به اراده ملت است باید بتواند گزارشی از عملکرد قوا ارایه دهد . 

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش حسابرسی عملکرد، پاسخگویی و ارتقای بهره‌وری که روز یکشنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا آمدن البرادعی به ایران در مذاکرات 1+5 تاثیرگذار است، گفت : آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به تمامی فعالیت‌های هسته‌ای کشورها نظارت کند، اما سابقه‌ آژانس نشان داده که در این زمینه موفق نبوده است و دلیل این مسئله  سیاسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  با تاکید بر اینکه قصد تضعیف آژانس و البرادعی را ندارد، گفت: آقای البرادعی نگاه مثبتی به مسائل داشت، اما دیگران اجازه نمی‌دادند که وی به فعالیت‌های خود به شکل صحیحی ادامه دهد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه سفر البرادعی به ایران مفید است گفت: مرکز هسته ای تازه تاسیسی که در ایران شکل گرفته است مطابق استانداردهای آژانس فعالیت می‌کند و دیدار آقای البرادعی از ایران مثبت ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس موضع خود را در خصوص مسائل هسته‌ای روشن کرده‌اند، گفت: آنها در بیانیه‌ای با 230 امضاء موضع هسته‌ای ایران را روشن کرده‌اند که ملت ایران از حقوق خود دفاع می‌کند و بر اساس مبانی فکری خود هیچگاه به سمت سلاح هسته ای نمی‌رود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود مذاکرات صورت گرفته در گروه 1 + 5 را خوب توصیف کرد و گفت: ما در گذشته شاهد بداخلاقی‌هایی بودیم اما هم‌اکنون صحنه روشن شده و این مذاکرات می‌تواند راهگشا باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره عدم ارائه گزارش اجرای سند چشم‌انداز و اجرای برنامه پنجم از سوی دولت به مجلس علی رغم گذشت مهلت قانونی گفت: گزارش نظارت چشم‌انداز و برنامه بحث مماشات نیست، بلکه این وظایف را نهادهای دیگری مثل سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌ها هم می‌توانند انجام دهند، البته این اشکال به ساختار برمی‌گردد که باید یک مرجع ملی که مستظهر به اراده ملت است بتواند گزارشی از عملکرد قوا ارایه دهد که این مورد هم‌اکنون وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شاید حسابرسی عملکرد بتواند این مسائل را حل کند؛ اما اگر سئوال شما این است که آیا این نظارت کافی است باید بگویم که خیر کافی نیست، خلاهایی داریم اما بخش‌هایی مثل بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات می‌توانند مسیر را نشان دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین سه‌شنبه 14 مهر 1388 ساعت 08:17 http://dailynote.mihanblog.com

سلام عباس جون . چطوری ؟ خوبی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد