WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

موضوع هسته‌ای ایران کاملا حل شده است

رییس سازمان انرژی اتمی

در نشست خبری مشترک خود با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: موضوع هسته‌ای ایران از بعد پادمانی کاملا حل شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی:
موضوع هسته‌ای ایران کاملا حل شده است
صالحی در نشست خبری مشترک خود با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: موضوع هسته‌ای ایران از بعد پادمانی کاملا حل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر علی اکبر صالحی ظهر روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به توافق ایران و آژانس مبنی بر اقدامات در چارچوب توافقات پادمانی ابراز امیدواری کرد با توافق انجام شده بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای فردو در همین ماه انجام شود.
وی گفت که مذاکراتی خوبی با رییس جمهوری اسلامی ایران درباره مسایل هسته‌ای انجام شده‌ است.
صالحی با تاکید بر این که موضوع هسته‌ای ایران از بعد پادمانی کاملا حل شده است ابراز امیدواری کرد که از این پس موضوع هسته‌ای ایران را در سراشیبی ببینیم.
وی با بیان این که در بحث تاسیسات اتمی فردو با توجه به این که ایران پیش از زمان مقرر در مورد اقدامات خود به آژانس اطلاع‌رسانی کرده است، گفت: قرار است اقدامات بعدی از جمله بازرسی‌ها در چارچوب توافقات پادمانی انجام شود.
وی افزود: امیدواریم با توافق انجام شده، بازرسی‌های آژانس در همین ماه انجام شود.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به برگزاری آخرین جلسه شورای حکام در زمان ریاست محمد البرادعی طی ماه نوامبر، گفت که امیدواریم در ماه نوامبر شاهد گزارش مثبت و خوبی درباره ایران باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به اقدامات شفاف سازانه ایران باید جامعه بین المللی و افکار عمومی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از آن استقبال کنند و این واکنش مثبت در تصمیمات آژانس منعکس شود.
وی همچنین درباره تامین سوخت برای رآکتور تحقیقاتی تهران گفت: قرار است ایران اورانیوم 5/3 درصد داده و اورانیوم 20 درصد برای رآکتور تهران تامین کند و 19 اکتبر جلسه ای در این خصوص خواهیم داشت که جزئیات موضوع را بررسی کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد