WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

یک مقام سعودی دخالت عربستان را در درگیری های یمن تکذیب کرد!

ریاض - شاهزاده "احمدبن عبدالعزیز" معاون وزیر کشور عربستان سعودی در گفت وگو با رسانه های این کشور، دخالت ریاض در درگیریهای یمن را تکذیب کرد.

یک مقام سعودی دخالت عربستان را در درگیری های یمن تکذیب کرد
ریاض - شاهزاده "احمدبن عبدالعزیز" معاون وزیر کشور عربستان سعودی در گفت وگو با رسانه های این کشور، دخالت ریاض در درگیریهای یمن را تکذیب کرد.

طی چند سال گذشته حمله دولت یمن به گروه الحوثی که از شیعیان این کشور هستند تاکنون صدها کشته یا زخمی بر جای گذاشته و هزاران نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کرده است .
این حملات طی ماههای اخیر شدت بیشتری یافته است .
اخیرا اسناد زیادی در خصوص همکاری دولت عربستان با ارتش یمن در این کشتار به دست آمده است با این وجود معاون وزیر کشور عربستان با تاکید بر عدم دخالت کشورش در دیگر کشورها، از سران گروه الحوثی خواست دولت ریاض را متهم به دخالت در کشمکش های داخلی خود نکنند.
یمن که در جنوب شبه جزیره عربستان قرار دارد بیش از 1800 کیلومتر مرز مشترک با عربستان سعودی دارد.
این مقام سعودی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص همکاری های عربستان و پاکستان برای تحویل دو تن از اعضای تشکیلات القاعده که گفته شده در عملیات تروریستی اخیر علیه "محمد بن نایف" معاون امنیتی وزیر کشور عربستان دست داشته اند، گفت: این دو تن هیچ ارتباطی با آن عملیات تروریستی ندارند.
اواخر ماه گذشته میلادی این مقام سعودی از یک عملیات تروریستی جان سالم به در برد.
معاون وزیر کشور عربستان همچنین در واکنش به استمداد یکی از سران گروه القاعده در یمن از مردم عربستان برای اعطای کمک های مالی خود به این سازمان تروریستی گفته است: مردم عربستان حاضر نمی شونند به گروه هایی که کمک های خیرخواهانه مردمی را در راه شر هزینه می کنند، کمترین کمکی کنند.
وی در این زمینه کمک برخی افراد و گروه هایی را که روابط پنهانی با این تشکیلات دارند، رد نکرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد