WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

با ربایندگان کشتی ایرانی قاطعانه برخورد می شود

معاون آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان از بررسی اقدامات قاطع برای آزاد سازی یک فروند کشتی در اجاره ایران که دو هفته پیش در آب های شرقی آفریقا ربوده شد، خبر داد.

محمدرضا باقری این خبر را روز سه شنبه پس از بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و در گفتگو با سردبیران سیاسی و بین الملل این خبرگزاری اعلام کرد.
وی وی که در پاسخ به سوالی درباره ربایش دومین کشتی ایران سخن می گفت، اظهار داشت:‌ وزارت امور خارجه و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موضوع آزاد سازی این کشتی را با تشکیل کمیته هایی دنبال می کنند.
باقری تصریح کرد: ما مصمم هستیم که راهزنان تشویق یا گستاخ نشوند.
معاون وزیر امور خارجه بدون اشاره به جزئیات اقدامات قاطع مورد نظر ایران، این احتمال را وارد دانست که روند فزاینده ربایش کشتی ها تجاری در سواحل شرقی آفریقا بر اساس برنامه ای حساب شده و با سوء‌ استفاده برخی عوامل نا امنی و بی ثباتی در منطقه و به ویژه در کشور سومالی، روی می دهد.
معاون آفریقای وزارت خارجه در این مصاحبه همچنین به سوالاتی درباره سیاست جمهوری اسلامی برای حضور راهبردی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در قاره آفریقا، تمهیدات برگزاری نشست سران ایران و آفریقا در تهران و چشم انداز روابط ایران و مصر پاسخ داد.
مشروح گزارش ایرنا از اظهارات این دیپلمات کهنه کار وزارت خارجه کشورمان متعاقبا ارسال می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد