WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

*آغازعملیات اجرایی احداث3 نیروگاه درکرمانشاه*

وزیر نیرو:
برای ساخت و توسعه نیروگاه‌ها کمبود اعتبار داریم.


ا حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی طرح توسعه نیروگاه بیستون، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانشاه و نیروگاه سیکل ترکیبی اسلام آباد غرب که در مجموع ظرفیت تولید 1762 مگاوات برق را دارند، بطور همزمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید پرویز فتاح وزیر نیرو در این مراسم ساختن کشور را جهاد دانست و گفت: در حال حاضر برای ساخت و توسعه نیروگاه‌ها هیچ مشکلی بجز کمبود اعتبار نداریم.

فتاح با اعلام اینکه 95 درصد تجهیزات نیروگاهی ساخت داخل است، اظهار کرد: دولت و مجلس باید از احداث نیروگاه‌ها حمایت جدی کند.

وی با اشاره به طرح‌های نیروگاهی استان کرمانشاه که امروز عملیات اجرایی آنها آغاز شد، افزود: عزم ما این است این منطقه را تقویت کنیم تا زمینه توسعه صنعتی استان کرمانشاه فراهم شود.

فتاح در ادامه از افتتاح تونل انتقال آب سد گاوشان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: بهره برداری از این تونل موجب توسعه اراضی آبی پایین دست سد خواهد شد.

مهندس محمد بهزاد ـ مدیرعامل شرکت توانیر ـ نیز در خصوص این طرح‌ها گفت: در طرح توسعه نیروگاه بیستون دو واحد بخاری با ظرفیت هر کدام 315 مگاوات احداث می‌شود.

بهزاد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را250 میلیون یورو و1800 میلیارد ریال و در مجموع 5000 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی گفت: پیش بینی می شود واحد اول این طرح مرداد 1391 و واحد دوم آن آذر همان سال راه اندازی شود.

مدیرعامل توانیر در خصوص بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانشاه نیز که امروز عملیات اجرایی آن شروع شد، گفت: فاز اول طرح نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانشاه شامل چهار واحد گازی 162 مگاواتی است که در زمینی به وسعت 32 هکتار و در محدوده نیروگاه حرارتی بیستون اجرا می شود.

بهزاد اعتبار بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانشاه را بالغ بر3300 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: دو واحد این طرح در پیک مصرف سال 1389 و دو واحد دیگر آن در تابستان همان سال راه اندازی می‌شود.

وی همچنین درخصوص نیروگاه سیکل ترکیبی 484 مگاواتی اسلام آباد غرب که توسط بخش خصوصی و به روش B.O.O احداث می‌شود، گفت: این طرح شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت 162 مگاوات و یک واحد بخار 160 مگاواتی است.

مدیرعامل توانیر هزینه پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 718 میلیارد ریال و 212 میلیون یورو و در مجموع بیش از 3590 میلیارد ریال ذکر کرد.

بهزاد عنوان کرد: در مجموع برای این سه طرح با ظرفیت تولید 1762 مگاوات برق ظرف سه تا چهار سال آینده حدود 1190 میلیارد تومان هزینه می شود و با راه اندازی آنها علاوه بر تامین نیاز استان، می توان به دیگر استانهای همجوار نیز برق صادر کرد.

مهندس عبدالعزیز کریمی ـ مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمانشاه ـ نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها تحولات عظیمی در منطقه ایجاد می شود، چرا که برق لازمه هر توسعه‌ای است.

وی با اشاره به مصوبه سفر استانی هیات دولت در کرمانشاه مبنی بر توسعه ظرفیت نیروگاه بیستون، گفت: اگر چه این مصوبه با مقداری تاخیر اجرایی شد، ولی امروز شاهدیم که سه برابر این میزان انرژی در استان نیروگاه احداث خواهد شد.

کریمی عنوان کرد: با طرح هایی که امروز عملیات اجرایی آنها دراستان آغاز می شود 1762 مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده می شود و در ادامه با راه اندازی واحدهای بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانشاه این رقم به 2080 مگاوات افزایش می یابد و ظرفیت تولید برق استان در مجموع به 2720 مگاوات می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد