WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

احمدی‌نژاد در مسجد جامع خرمشهر:

ظرفیت‌های ملت ایران بی‌نظیر و بی‌پایان است... 

 

 

رییس جمهوری ظرفیت های ملت ایران و استعدادها و توانمندی های این ملت را عظیم، بزرگ، بی نظیر و بی پایان ارزیابی و تاکید کرد: ملت ایران نقش محوری و تعیین کننده در فرهنگ و تمدن بشری ایفا کرده است.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد در ادامه سخنانش در اجتماع مردم خرمشهر در مقابل مسجد جامع این شهر گفت: در مقاطع گوناگون تاریخ ملت ایران عظمت خود را به صحنه آورده و این بزرگی ها نقش ویژه ای را در تکامل جامعه بشری ایفا کرده است.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر دستاوردهای فرهنگی و تمدنی ملت ایران را از عرصه جهانی و تاریخ بشر برداریم چیز قابل توجه و قابل افتخار باقی نمی ماند.
وی با اشاره به این که آثار اندیشه، فرهنگ، اخلاق ملت ایران در همه جای دنیا مشهود است، مقطع درخشان دوم را پذیرش اسلام از سوی ملت ایران برشمرد و گفت: به عنوان ملتی پیشرفته، اقتصادی و تمدنی در عصر خود با آغوش باز و روی گشاده اسلام ناب را انتخاب و 1400 سال در بسط و شکوفایی تمدن اسلامی بالاترین نقش را ایفا کرد.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اگر دستاوردهای ملت ایران را از تمدن اسلامی برداریم چیز قابل توجهی باقی نمی ماند.
رییس جمهوری با یادآوری این که ملت ایران همه حیثیت و هویت خود را در سایه اسلام ناب تعریف کرده است به خدمات ایرانیان به اسلام اشاره کرد و گفت: مردم خوزستان و خرمشهر در تاریخ همواره در خدمت تمدن و فرهنگ اسلامی و گسترش اندیشه و اخلاق اسلامی بوده و صحنه های پرشور و پر افتخار خلق کرده اند.
رییس جمهوری سخنان خود را با تبیین مقطع سوم یعنی انقلاب اسلامی ادامه داد و گفت: ملت ایران یک بار دیگر به صحنه آمد و همه معادلات ظالمانه حاکم بر جهان را به نفع ملت ها در هم ریخت.
احمدی نژاد انقلاب اسلامی ملت ایران را سرآغاز دوباره ای برای همه بشریت خواند و گفت: دشمنان آمدند و با تحمیل جنگ تصور کردند که می توانند دوره جدید تمدن بشری را سرنگون کنند اما نتوانستند.
وی گفت: دشمن آمد سنگین ترین تخریب ها و انهدام ها را در خرمشهر و آبادان انجام داد، همه تاسیسات، منازل و زیربناها متلاشی شد و از بین رفت اما مردم آن ایستادند.
وی افزود: پس از جنگ نیز مردم خرمشهر در زحمت و تلاش هستند تا با دست خالی خرمی را به خرمشهر برگردانند.
رییس جمهوری که مورد تشویق جمعیت قرار می گرفت به کارهای انجام شده در خرمشهر پرداخت اما آنها را قابل قبول ندانست.
وی گفت: شبکه گازرسانی وارد خرمشهر و آبادان شده و خط آهن اهواز به خرمشهر امروز توسط وزیر راه و ترابری افتتاح می شود.
وی مشکل اول خرمشهر را مشکل آب برشمرد و گفت: سرمایه گذاری هایی در این زمینه صورت گرفته است ما آنچه مردم توقع دارند هنوز حل نشده است.
رییس جمهوری پیشرفت طرح انتقال آب از کرخه را که هم اکنون در حال اجراست خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این طرح به سرعت اجرا شود و مانند پروژه های گذشته متوقف نشود.
وی مشکل دوم را اشتغال ذکر کرد و با اشاره به از بین رفتن زیربناهای اشتغال در خرمشهر و آبادان گفت: کارهایی انجام شده است اما بسیار روشن است که هیچ کدام پاسخگوی نیاز اشتغال جوانان خرمشهر و آبادان نیست و نیازمند کارهای جدید هستیم.
رییس جمهوری در پایان سخنانش از مردم خرمشهر برای صبر و تحمل و مقاومت و ایثارگری شان در دوران دفاع مقدس تشکر کرد و گفت: مقاومت مردم این دیار بسیاری از مشکلات را حل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد