WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

جشن بزرگ پیشرفت فضایی ایرانیان/ دو گام تا تسخیر کامل فضا

رونمایی از ماهواره های ملی طلوع، مصباح2، نویدعلم و صنعت و موتور ماهواره بر سیمرغ توسط دکتر محمود احمدی نژاد، با حاشیه هایی همراه بود.

جشن بزرگ پیشرفت فضایی ایرانیان/ دو گام تا تسخیر کامل فضا  
 
رونمایی از ماهواره های ملی طلوع، مصباح2، نویدعلم و صنعت و موتور ماهواره بر سیمرغ توسط دکتر محمود احمدی نژاد، با حاشیه هایی همراه بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا رییس جمهوری صبح چهارشنبه به همراه کامران دانشجو وزیر علوم، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رییس جمهور، محمدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور و سید مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهور با حضور در مراسم روزفنآوری فضا از ماهواره های ملی که به دست دانشمندان جوان و توانمند کشورمان ساخته شده است، رونمایی کردند.

**رییس جمهور دربدو ورود خود به این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای فضایی کشورمان و روند بومی سازی این فناوری بازدید کرد.

**درسالن اجلاس سران موتور ماهواره بر سیمرغ و ماهواره های طلوع، مصباح2 و نوید علم و صنعت قرار داده شده بود که رییس جمهور به همراه مسئولین و دانشمندان ایرانی از آنها رونمایی کرد.

**دراین مراسم تعداد زیادی از دانشمندان جوان و اساتید آنها حضور داشتند که رییس جمهور از زحمات آنها تشکر کرد.

**دانشمندان جوان ایرانی ایستگاه زمینی نوید را به سالن اجلاس سران آورده بودند که در هنگام حضور رییس جمهور در این سالن با تست ارتباط زمینی با ماهواره ها در فضا با موفقیت انجام شد که سیگنال های ارسالی نشان از این امر داشت.

**دراین مراسم ابتدا کلیپی از پرتاب ماهواره امید در سال گذشته پخش شد و سپس تصاویری از پرتاب کاوشگر 3، افتتاح نخستین مرکز تخصصی پردازش تصاویر ماهواره ای وافتتاح آزمایشگاه سه بعدی ماهواره ای پخش شد.

**دراین برنامه اعلام شد ایران توانایی قرار دادن ماهواره ها را در مدار500 کیلومتری دارد که رییس جمهور در سخنرانی خود گفت:شما گفتید گام بعدی تان قرار دادن ماهواره در مدار 700 کیلومتری است اما من می گویم بعد از 500 کیلومتر به سراغ مدار 1000 کیلومتر بروید به دلیل اینکه کسانی که توانایی قرار دادن ماهواره در مدار 1000 کیلومتر را دارند در فضا همه کار می کنند.

**سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنان خود از تلاش های سردار مصطفی محمد نجار وزیر سابق دفاع برای در رسیدن به موفقیت های فضایی تشکر کرد.

**رییس جمهور با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دراین جلسه گفتند یکی از کشورها که توانایی بالایی در عرصه فضا دارد به طوریکه از این راه کسب درآمد می کند، کاری را که در طول 22 سال انجام داد ایران در طول هشت سال انجام داد بنابراین ما در طول 22 سال می توانیم سه برابر آنها پیشرفت کنیم.

**احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با ترسیم افق پیش روی کشورمان در فضا اظهار داشت:ما دوگام دیگر برای رسیدن به نقطه برگشت ناپذیر داریم به نقطه ای که باید ادعا کنیم همه آسمان می تواند در تسخیر دانشمندان ایران قرار گیرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد