WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

WORLD NEWS

جدید ترین اخبار ایران وجهان

وزیر نفت از کشف یک میدان نفتی و یک میدان گازی خبر داد

میدان گازی هالگان و میدان نفتی سومار از جمله اکتشافات جدید صنعت نفت هستند.

 

 

میدان گازی هالگان و میدان نفتی سومار از جمله اکتشافات جدید صنعت نفت هستند.  

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود میر کاظمی - وزیر نفت - در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میدان گازی کیش با بیان این مطلب اظهار کرد: میدان گازی هالگان در 73 کیلومتری شمال عسلویه و جنوب استان فارس نزدیک به میدان‌های سفیدباغون، زاغون و دی قرار دارد. به این ترتیب امکان توسعه و بهره‌برداری از این میدان با استفاده از امکانات موجود مهیاست.

وی افزود:‌ امکان بهره برداری روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز به مدت 20 سال از این میدان گازی وجود دارد که اگر امروز قیمتی برای دارای‌های این شرکت در نظر بگیریم، با احتساب میعانات گازی هر بشکه 70 دلار و هر متر مکعب گاز 30 سنت، ارزش آن بیش از 80میلیارد دلار خواهد شد.

او افزود: همچنین میدان نفتی سومار در شرق نفت‌شهر و شمال غرب میدان گازی تنگ‌بیجار کشف شده که میزان نفت درجای آن 475 میلیون بشکه است که میزان قابل استحصال آن 70میبلیون بشکه محاسبه شده است؛ بنابراین با احتساب هر بشکه نفت 70 دلار ارزش آن 5 میلیارد دلار خواهد بود.

وزیر نفت از تعریف کامل صندوق انرژی خبر داد و گفت:‌ به این ترتیب اغلب پروژه‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک در استفاده از سرمایه این صندوق تعریف شده و به سرعت سرمایه‌گذاری‌ها انجام خواهد شد.

وی از افزایش ذخایر میدان‌ گازی کیش خبر داد و گفت:‌ پیش‌تر میزان ذخایر این میدان 1371 میلیارد متر مکعب برآورد شده بود که هم اکنون به بیش از 1885 میلیارد متر مکعب رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد